Industrie

Airbus a continuat să lucreze la elicoptere chiar și în timpul crizei

„O parte dintre clienți, precum SMURD, se află în prima linie în lupta împotriva acestei pandemii”

Dincolo de marile companii auto din țară, și alte fabrici și unități de producție au avut de suferit și au fost nevoite să se adapteze „noii realități”.

Airbus România reprezintă peste 6.300 de locuri de muncă directe și indirecte, iar cea mai mare dintre unități este fabrica de elicoptere de lângă Brașov.

Odată ce pandemia a lovit, managementul Airbus Helicopters a luat măsuri pentru menținerea continuității afacerii, a explicat pentru HotNews.ro Georges Durdilly, directorul de țară Airbus România.

„Activitatea Airbus Helicopters Romania este în principal întreținerea, repararea și revizuirea (MRO) elicopterelor, ceea ce înseamnă proiecte mari care sunt programate pe perioade lungi de timp. Am fost astfel în măsură să ne menținem profilul intact și să lucrăm la programele noastre. Datorită măsurilor luate de Airbus Helicopters în ceea ce privește lanțul de aprovizionare, impactul potențialelor piese lipsă a fost cu adevărat scăzut”, spune Durdilly.

Totuși, pandemia și implicațiile ei au obligat Airbus Helicopters să pună în aplicare măsuri extinse care să reducă la minimum riscul de infecție și răspândirea virusului. „Am redus pe cât posibil interacțiunea dintre angajați și am organizat cât mai mult posibil munca la distanță. Am stabilit și lucru în două schimburi pentru lucrătorii din uzină”, explică șeful Airbus România.

„Am stabilit o serie de reguli de proximitate, în special pentru locurile comune: menținerea distanței sociale și reamenajarea mobilierului de birou în acest sens, asigurarea panourilor de separare, am echipat oamenii cu măști și mănuși atunci când distanțarea fizică în timp ce lucrează la elicoptere nu poate fi aplicată, punem la dispoziție dezinfectanți pentru mâini și încălțăminte, alături de câteva reguli foarte stricte privind dezinfectarea”, spune Georges Durdilly.

Totodată, compania a anulat vizitele și călătoriile și a suspendat stagiile și antrenamentele programate. Singurele excepții au fost furnizorii și clienții regionali care predau sau primesc o aeronavă.

„Pentru acești clienți, precum și pentru celelalte aeronave regionale care ar putea intra sau pot fi livrate în timpul acestei crize, am pus la dispoziție și un protocol special, deoarece o parte dintre acești clienți, precum SMURD, se află în prima linie pentru a lupta împotriva acestei pandemii. Am rezervat un slot special în atelierul nostru și, de asemenea, un birou doar pentru clienți și doar câțiva dintre angajații noștri sunt în contact direct cu aceștia. De asemenea, la primirea și predarea unei aeronave, sunt urmate proceduri specifice de dezinfectare”, spune Durdilly.

Airbus a fost implicată și în ajutorarea celor din prima linie (spitale și organizații) – a contribuit cu echipament medical necesar, precum măști, mănuși, costume, protecție pentru ochi, dezinfectanți etc.

Cum se schimbă lucrul într-o fabrică de elicoptere odată cu pandemia de coronavirus? / „E-learning și traininguri online – Nu mai trimitem angajați pentru să se pregătească, ci vine pregătirea la noi”

„Criza ne-a obligat să ne reconsideram modul de lucru. Trebuie să fim mai flexibili, mai reactivi și, cu siguranță, digitalizarea este o mare parte din soluție. Cred că a fi capabil să faci afaceri la distanță, să spunem, datorită tehnologiilor web, este un factor important în menținerea continuității afacerii. De asemenea, suntem nevoiți să schimbăm pregătirea oamenilor noștri și să găsim noi modalități de a-i învăța și de a ne asigura că sunt mereu la vârf. Nu mai trimitem angajați pentru să se pregătească, ci vine pregătirea la noi prin digitalizare – e-learning și traininguri online”, explică șeful Airbus România.

„Astăzi este prea devreme pentru să prezicem care ar fi noul peisaj aeronautic, câte companii aeriene vor opera în continuare aeronave, care va fi noua cale și care vor fi regulile de călătorie, când se va recupera turismul. E un aspect foarte important pentru noi, deoarece afacerea din România provine în principal din contracte din alte țări”, mai detaliază Drudilly.

„Ceea ce am învățat până acum de la această criză este că putem fi mai eficienți și mai creativi. Acest lucru ne-a obligat să ne gestionăm mai bine pe noi înșine, să ne îngrijim unii de alții, să privim în afara cutiei, să găsim noi soluții, idei noi pentru afaceri. Cred că ar trebui să ne concentrăm pe lucrurile pozitive pe care le-am învățat până acum și să ne străduim să ducem cele mai bune practici post-criză”, mai spune reprezentantul Airbus.

Article original publicat pe www.hotnews.ro